Jesus Kristus talte til sine disciple natten før sin korsfæstelse. Han sagde, at de var bange for ham, men stadig ønskede at gå ud og gøre arbejdet.
Denne diskussion er centreret om baggrunden for den næste uges begivenheder. Korsfæste ham. De husker stadig at bede midt i alt det kaos og at søge Gud i nødens stund.
Dette er en ekstremt følelsesladet scene. (Matt 23:23
På dette tidspunkt er læseren klar over, at der er sket noget. Denne bevidsthed forstærkes ved at følge Kristi ord. Selv om det er ok at være i nød, frygt er langt mere farligt – for forfærdeligt for normale mennesker til at overveje.
Men i denne Sapphic reverie Han taler ord for at trøste dem som en reaktion på deres bøn. Hans beroligende ord bidrager til at lindre deres frygt og bringe freden i hans forsikring frem. “Sandelig, kan jeg forsikre dig om, at du vil få, hvad du ønsker. Matthew (Matt.
Han nævner den samme hændelse fem gange i evangelierne: Joh 12:14; Johannes 5:36-42; Lukas 19:34; John 16:7. Han henviser i alle tilfælde til disciplene, der beder om hjælp i fremtiden, hvad enten det er positivt eller negativt. Kristi svar i hvert enkelt tilfælde er nøjagtig det samme: “Hvis din tro er stærk, kan du bede om alt, hvad du ønsker i bøn.” John 14:18. “Alle ting, bed, og de vil blive dine.” (Joh 16-24) (Lukas 11.:9) (Jakobsen 5:15)
Det sprog, han bruger, afslører, at han er Alfa og Omega. Han er den eneste og førstebårne Guds Søn, Kristus bevidsthed og den ubesmittede undfangelse. John 1:1-3.
Disse vers siger, at Jesus kom i form af en mand. De bruger også det samme køn til at henvise til Jesus som den samme person. (Matt 1:23) (1:26) (Phil. 4:6) Han er virkelig “antikrist.”.
Men han var også “runner-up”, i Kristi Person. Han kom ikke for at tjene som Messias eller Konge. Han kom til at betale for de synder begået af hele menneskeheden. (Joh 1:29) Det er det samme køn, der anvendes i alle evangelier. (Rom. 10:12 (Gal. 3:13
Jeg John 2: 6 har et twist til åbningen vers. Det siger, at den, der tror har evigt liv, Joy evigtvarende. Så står der, at der er dem, der spørger, andre, der tror, og endnu andre, der ikke tror.
Der er flere niveauer af tro. Der er JA tro, som er verdslig, men syndig. Der er JA Faith, som tror ordene fra præsten eller prædikanten, men er beregnet til den indre mand ved Helligånden. Der er ingen tro på, at den eller de tidlige kirke eller apostle handlede på ordrer fra den højeste, selv Peter. Men Peter gjorde Jesu jordiske tjeneste. Men ingen tro kan findes i ham, fordi han ikke havde nogen magt over at ændre situationen.
Kun én sand tro, der redder, er den tro, hvis tro er “Ja til Jesus Kristus, vores påskelam.” Dette “Ja”, hvis en person spiser, vil fylde op og Guds lam og hans eneste sande får20. Ved at spise “Ja”, modtager han den virkelige mad af Gud.
Johannesevangeliet var udfordrende at læse for folk, der kommer fra fjedrene. Mesteren gav også praktiske råd om, hvordan vi skulle håndtere vores nuværende pastorale pligter. Johannesevangeliets formål var ikke at tilbyde en teologisk behandling for romere og grækere, men at diskutere et emne, der er fælles for os alle.
For eksempel siger Johannes 6:29, at “folket i Judæa frygter Jesu navn og dynger op ondt med hans ord” Det Nye Testamente indeholder ikke det græske ord for “frygt”, som er oversat som “frygtet”. John bruger det. Fordi det er den slags frygt, folk i Judæa oplevede. De frygtede Herren, som er Skaberen af alle ting. De led under hans tilstedeværelse og stolede på, at han ville levere varen.
Det parallelle græske ord “aeuscon” betyder “sygdom”/sygdom. Det var ikke det, Judæa oplevede.